Berita Terbaru :

Jom Baca!!!

Followers

Ayyuha al-Syabab


"Sudut yang paling merbahaya sekali dalam sesuatu umat yang sedang membangun-terutama di ketika masih dalam peringkat permulaan kebangkitan ialah lahirnya berbagai corak fikrah dan pegangan, pelbagai seruan, bermacam-macam program, pelbagai langkah dan cara yang bersimpang siur di samping lahirnya begitu banyak orang-orang yang berlagak penganjur dan pemimpin.

Semua itu hanya memecah belahkan tenaga serta mencerai beraikan kekuatan yang sedia ada lalu mengendalakan tercapainya segala matlamat yang dituju.

Menyedari hal inilah maka suatu kajian terhadap segala fikrah tadi serta suatu analisa perbandingan di antaranya merupakan suatu persoalan yang asasi yang mesti dilakukan oleh setiap orang yang benar-benar inginkan reformasi"

-hassan al-banna-

Monday, March 12, 2012

Betapa Jahat Dan Zalimnya Kafir Syiah…Mereka bersengkongkol membunuh umat Islam Di Syria..

Apa yg berlaku di Syria hari ini ada hikmahnya iaitu Allah mahu mendedahkan tembelang Syiah sebenarnya, siapa mereka di Iran dan siapa Hizbullah sebenarnya. Cukuplah lebih 30 tahun seluruh umat Islam ditipu dgn ‘topeng’ Islam mereka di Iran dan kononnya Hizbullah (baca HizbuSyaiton) sbg seteru Israel di Lubnan. 
Allah tetap akan memelihara kesucian agamaNya yg maha suci dari terus dipermainkan oleh Syiah dan kini tiba masanya Dia mendedahkan siapa musuh agamaNya yg sebenar.. Ust Abdul Malik
………..
syiah alawi  bukan dari juzuk syiah khomeini ( revolusi syiah iran) mengatakan syiah ini terkeluar dari syiah mereka. tetapi akhirnya untuk kepentingan membunuh ahli sunnah, mereka bekerjasama dengan assad. ya Allah, selamatkan lah saudara kami di sana
…………………..
Ada2 masa jengoklah beberapa tempat yang membicarakan tentang kekufuran dan kesesatan Syiah ini…
Di sini
Di Sini
Di Sini
Di Sini
Di Sini
Di Sini
………………………………………..

Al-Imam Ahmad bin Hanbal berkata: “Aku tidak melihat dia (orang yang mencela Abu Bakar, ‘Umar, dan ‘Aisyah) itu orang Islam.” (As-Sunnah, 1/493, karya Al-Khallal)
Al-Imam Sufyan Ats-Tsauri ketika ditanya tentang seorang yang mencela Syaidina Abu Bakar dan Syaidina Umar, beliau berkata: “Ia telah kafir kepada Allah.” Kemudian ditanya: “Apakah kita menshalatinya (bila meninggal dunia)?” Beliau berkata: “Tidak, tiada kehormatan (baginya)….” (Siyar A’lamin Nubala, 7/253)

Al-Imam Abu Zur’ah Ar-Razi berkata: “Jika engkau melihat orang yang mencela salah satu dari shahabat Rasulullah shalallahu ‘alaihi wasallam, maka ketahuilah bahwa ia seorang zindiq. Yang demikian itu karana Rasul bagi kita haq, dan Al Qur’an haq, dan sesungguhnya yang menyampaikan Al Qur’an dan As Sunnah adalah para shahabat Rasulullah shalallahu ‘alaihi wasallam. Sungguh mereka mencela para saksi kita (para shahabat) dengan tujuan untuk menidakan Al-Qur`an dan As-Sunnah. Mereka itu lebih utama untuk dicela dan mereka adalah zanadiqah.” (Al-Kifayah, hal. 49, karya Al-Khathib Al-Baghdadi)

 Al-Imam ‘Amir Asy-Sya’bi berkata: “Aku tidak pernah melihat kaum yang lebih dungu dari Syi’ah.” (As-Sunnah, 2/549, karya Abdullah bin Al-Imam Ahmad)
………………………….

Orang yang telah mencela sahabat rasulullah dan menganggap isteri rasullullah seorang pelacur, ia tidak boleh dikatakan sebagai seorang muslim,orang seperti itu adalah musuh allah dan rasulnya dan harus di perangi….

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Pakatan Rakyat 2

Popular Posts

Mutiara Kata

"...... makanan semanis dan selazat ini bukan dibuat daripada wang ayah dan ibumu. Kenyangkan perut rakyatmu dengan makanan ini sebelum engkau mengenyangkan perutmu"

Khalifah Umar bin Khatab

Alexa Internet

There was an error in this gadget

Blog Archive