Berita Terbaru :

Jom Baca!!!

Followers

Ayyuha al-Syabab


"Sudut yang paling merbahaya sekali dalam sesuatu umat yang sedang membangun-terutama di ketika masih dalam peringkat permulaan kebangkitan ialah lahirnya berbagai corak fikrah dan pegangan, pelbagai seruan, bermacam-macam program, pelbagai langkah dan cara yang bersimpang siur di samping lahirnya begitu banyak orang-orang yang berlagak penganjur dan pemimpin.

Semua itu hanya memecah belahkan tenaga serta mencerai beraikan kekuatan yang sedia ada lalu mengendalakan tercapainya segala matlamat yang dituju.

Menyedari hal inilah maka suatu kajian terhadap segala fikrah tadi serta suatu analisa perbandingan di antaranya merupakan suatu persoalan yang asasi yang mesti dilakukan oleh setiap orang yang benar-benar inginkan reformasi"

-hassan al-banna-

Thursday, March 1, 2012

Komen Artis Malaysia Yang "Soleh dan Solehah".


Aku sedang bersabar. Aku cuma pohon kepada Allah Azza Wa Jall, agar artis-artis ini, dipanjangkan hayat dan diberikan hidayah untuk bertaubat. Adibah Noor, kau telah membuatkan hati aku sakit. Artis yang lain tu, anggaplah komen mereka sebagai cara paling "murah" untuk dikenali masyarakat. Hunny Madu? Baki Zainal? Siapa kamu? beginilah manusia 'soleh' dan 'solehah' apabila bersuara...

______________________

salin dari blog http://dinturtle.blogspot.com

Ramai yang dah tahu tentang konsert Erykah Badun yang terpaksa dibatalkan gara-gara tatoo menghina Allah pada badannya, sepertimana yang disiarkan oleh The Star.  MStar



Malas saya follow cerita ni, tapi agak menarik juga baca respons dari beberapa artis kita yang seolah menyesali tindakan kerajaan itu, kononnya isu tatoo itu remeh.

Dari blog NescafeAis, saya copy sepenuhnya -

Rata-rata selebriti tempatan menyatakan kekesalan mereka terhadap pembatalan konsert Erykah Badu. Daphne Iking yang telah menemuramah Erykah Badu sebelum konsert berlangsung menyatakan yang dia tidak nampak sebarang tatoo pada badan Erykah.(memanglah takda, tatu kalimah Allah tu tatu sementara..tapi disebabkan tatu tu menghina islam dan dibodohkan oleh The Star yang siarkan di Akhbarnya..so, orang islam mana yang tak marah..bangang gak Daphne Ikang Masing ni..) Antara reaksi selebriti tempatan menerusi Twitter apabila mengetahui tentang pembatalan ini ialah:-

1. Baki Zainal


reaksi

  2. Adibah Noor


kecewa

  3. Daphne Iking


dephne

 4. Hunny Madu


hunny madu
TAPI YANG PALING BEST
5.Reaksi dari si penyanyi Erykah Badu sendiri. 

erykah badu

Amik kau…dia tak kisah pun..tapi artis-artis malaysia di atas tu plak yang lebih-lebih..kecewa betol gayanya..Hahaha ~~

sumber: harimau menaip

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Pakatan Rakyat 2

Popular Posts

Mutiara Kata

"...... makanan semanis dan selazat ini bukan dibuat daripada wang ayah dan ibumu. Kenyangkan perut rakyatmu dengan makanan ini sebelum engkau mengenyangkan perutmu"

Khalifah Umar bin Khatab

Alexa Internet

There was an error in this gadget

Blog Archive