Thursday, October 23, 2008

SKR

8 Perkara Perlu Difikirkan Jika PRK Januari 2009

Fokus kepada tarikh pilihanraya kampus yang dijangka akan diadakan pada bulan Januari 2009. Apakah perkara-perkara yang boleh difikirkan?

Pertama, kelewatan ini boleh memberikan rangsangan yang kuat kepada pihak aspirasi dan pentadbiran UMNO untuk melobi mendapatkan bantuan daripada mana-mana UMNO Bahagian terutamanya bakal-bakal calon UMNO Bahagian untuk mengukuhkan kedudukan mereka.

Kedua, pemfokusan gerak kerja pilihanraya kampus boleh disalurkan kepada gerak kerja pemilihan agong UMNO Bahagian

Ketiga, dana yang dikumpul dijangka bertambah

Keempat, mereka cuba untuk melemahkan momentum Pro Mahasiswa disebabkan kerenggangan waktu yang begitu lama

Kelima, proses perubahan dan koreksi dalaman Aspirasi perlu dilakukan sebaik-baiknya dan ia perlu mengambil masa yang lama selepas daripada pembubaran Majlis Perwakilan Pelajar

Keenam, ia boleh mengurangkan produktiviti Pro Mahasiswa kerana sumber-sumber yang diperolehi oleh mereka terutamanya dana adalah terhad.

Ketujuh, jarak masa cuti menyukarkan pihak Pro Mahasiswa untuk berjumpa dan menerangkan agenda mereka kepada mahasiswa-mahasiswa kampus selepas daripada pembubaran MPP kerana cuti semester yang panjang.

Kelapan, cuti mampu membuatkan momentum, semangat dan moral mahasiswa menurun. Ini menyukarkan Pro Mahasiswa untuk membuat turning votes.

ADVERTISEMENT
SKR

About SKR

Author Description here.. Nulla sagittis convallis. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.

Subscribe to this Blog via Email :