Saturday, December 31, 2011

SKR

Rosmah dijadikan bahan lawak Afdlin Shauki dalam Maharaja Lawak Mega 2011



Laman lawak antarabangsa terkenal, 9gag.com pernah mempermainkan Rosmah Mansor dengan menyiarkan satu gambar yang bertajuk "Prime Minister's wife".


Dalam gambar itu tertulis "Rosmah telah didakwa membelanjakan US$203,150 wang awam untuk membeli bag tangan.Tetapi menjelaskan telah menyimpan wang sejak berumur 5 tahun."

(Spent US$203,150 public funds on handbag, Claim to saved money since 5 years old).

Ianya telah berjaya menarik perhatian ramai pelayar dan dalam masa kurang dari 24 Jam saja beratus pelayar meninggalkan komen dan beratus lagi pula menandakan ‘like’ pada gambar yang menghina Rosmah itu.. (lihat di SINI)

Sebelum itu Rosmah Mansor juga pernah dijadikan bahan lawak antarabangsa bila memberikan komen tentang tsunami yang melanda Jepun.

Katanya "Ini pada diri saya adalah satu pengajaran kepada negara-negara lain untuk apa-apa pun mereka buat atau sebarang pembangunan yang mereka nak lakukan seharusnya berkait dengan perubahan iklim dan teknologi hijau, "

Satu kenyataan paling bodoh yang aku dengar tentang Tsunami yang melanda Jepun ini.. seolah-olah beliau tidak percaya kepada apa yang dikatakan Qada dan Qadar... – laporan mengenainya sila lihat di SINI

Semalam pula dalam satu rancangan tempatan iaitu pertandingan akhir Maharaja Lawak Mega 2011 sekali lagi Rosmah Mansor dipermainkan..

Nih.. bacalah.. aku copy dari Milo Suam

Lucu! Bik Mama jadi bahan lawak Afdlin Shauki


SEBELUM ini dalam episod Maharaja Lawak Mega 2011 yang sudah, Pelawak terkenal tanah air, Afdlin Shauki pernah mencuit hati dengan gaya ala Rosmah Mansor sedang bersenam.


Dalam rancangan siaran langsung pertandingan akhir Maharaja Lawak Mega 2011, malam tadi Adflin Shauki nampaknya mengutuk Bik Mama secara terus dan "All Out" tiada tapis-tapis lagi.

Beliau dengan gaya rambut serta lenggok Bik Mama, malam tadi menyelitkan lawak cincin berlian dan beg tangan jenama mewah termasuk poco-poco dan senam aerobik.

Bukan itu saja, malah beliau turut mencuit hati penonton dengan lawak air zamzam dan peluru yang baru dibawa pulang dari Mekah. Di bawah ini rakaman video antara babak-babak yang jelas menyindir Bik Mama.
 
 

ADVERTISEMENT
SKR

About SKR

Author Description here.. Nulla sagittis convallis. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.

Subscribe to this Blog via Email :