Berita Terbaru :

Jom Baca!!!

Followers

Ayyuha al-Syabab


"Sudut yang paling merbahaya sekali dalam sesuatu umat yang sedang membangun-terutama di ketika masih dalam peringkat permulaan kebangkitan ialah lahirnya berbagai corak fikrah dan pegangan, pelbagai seruan, bermacam-macam program, pelbagai langkah dan cara yang bersimpang siur di samping lahirnya begitu banyak orang-orang yang berlagak penganjur dan pemimpin.

Semua itu hanya memecah belahkan tenaga serta mencerai beraikan kekuatan yang sedia ada lalu mengendalakan tercapainya segala matlamat yang dituju.

Menyedari hal inilah maka suatu kajian terhadap segala fikrah tadi serta suatu analisa perbandingan di antaranya merupakan suatu persoalan yang asasi yang mesti dilakukan oleh setiap orang yang benar-benar inginkan reformasi"

-hassan al-banna-

Tuesday, July 31, 2012

Bagaimana Cara Ganti Imam Batal Solat




Apa yang aku dengar kata Ustaz Azhar ni, dia kata hukum untuk ganti solat imam bila dia terbatal solat disebabkan wudu dia terbatal sebagai contoh adalah sunat bukannya wajib.



Tapi, kalau sunat pun macam mana makmum yang lain nak teruskan solat kalau imam dah terbatal solat? Boleh ke dia sembahyang biasa secara sendirian atau kena tunggu makmum lain yang menggantikan imam tadi.

Kalau ikutkan logik, seeloknya ada makmum yang gantikan imam tu lah sebelum orang lain mula fikir lain. Daripada batalkan solat di mana dosanya amatlah besar, baiklah ada orang tolong gantikan.

Apa-apa pun berikut video nak kongsi dengan korang serba sedikit cara nak gantikan imam yang terbatal solat (pernah jadi ke?)-s



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Pakatan Rakyat 2

Popular Posts

Mutiara Kata

"...... makanan semanis dan selazat ini bukan dibuat daripada wang ayah dan ibumu. Kenyangkan perut rakyatmu dengan makanan ini sebelum engkau mengenyangkan perutmu"

Khalifah Umar bin Khatab

Alexa Internet

There was an error in this gadget

Blog Archive