Sunday, July 29, 2012

SKR

Subhanallah | Tasik Muncul Di Tengah-tengah Gurun Gobi

Kebesaran Allah | Tasik Muncul Di Tengah-tengah Gurun Gobi

Kira-kira 6 kilometer dari selatan bandar Dunhuang, China terdapat sebuah keajaiban alam yang mana ia mempunyai satu lanskap tasik yang sangat menarik. Ia juga turut dikelilingi dengan gunung pasir.

Kebiasaannya kita sering dibayangi dengan suasana gurun yang hanya berlatarkan tempat yang kurang menarik. Terdapat sebuah gurun yang terletak kira-kira 6 kilometer dari selatan bandar Dunhuang, China. Ia dikelilingi oleh gunung pasir menjadikan tempat ini satu keajaiban alam. Jika dilihat seolah-olah tempat ini menyerupai bentuk bulan sabit Sejak tahun 1960 kedalaman tasik disini terus menurun, tapi pada tahun 2006 kerajaan tempatan dengan bantuan kerajaan pusat mula memulihkan kembali kedalaman tasik ini. Jom lihat gambar di bawah ini.





















Subhanallah, sungguh hebat ciptaan Allah. Terdapat sebuah tasik di tengah-tengah gurun tersebut. Apa yang menariknya, ia turut dikelilingi dengan gunung-gunung pasir. Alhamdulillah, pihak sana telah mengambil inisiatif mencantikkan lagi tempat tersebut walaupun ia jauh dan agak sukar untuk orang ramai bertandang ke sana.



SUMBER

ADVERTISEMENT
SKR

About SKR

Author Description here.. Nulla sagittis convallis. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.

Subscribe to this Blog via Email :