Friday, January 4, 2013

SKR

Pemain Bolasepak Muslim yang Taat




Pemain Persib Bandung yang berasal daripada Syria, Naser Al Sebai melaksanakan ibadah solat Asar di gelanggang futsal ketika menjalani latihan setelah mendengar Azan yang berkumandang . Dengan menggunakan pakaian bolasepak yang lengkap dan menyarung baju latihan untuk menutup kakinya , Naser terus bertanya akan arah kiblat kepada rakan-rakannya

Naser merupakan pemain bolasepak muslim yang taat. Beliau tidak mahu menangguhkan waktu solatnya kerana mengetahui bahawa beliau akan menghabiskan waktu yang cukup lama untuk kembali ke kediamannya dari tempat latihan.

Ini bukan kali pertama bagi pemain yang bernombor 4 itu memperlihatkan sikapnya sebagai seorang muslim. Dalam sesi latihan mahupun pertandingan, beliau selalu duduk sekiranya ingin minum air.Ini merupakan sikap dan tindakan yang patut dicontohi oleh kita sebagai umat islam sebagaimana tatacara minum islam serta penegasan disiplin dalam menjalankan kewajipan ibadah lima waktu.

Sumber : Persib Bandung

ADVERTISEMENT
SKR

About SKR

Author Description here.. Nulla sagittis convallis. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.

Subscribe to this Blog via Email :