Friday, December 21, 2012

SKR

Jenazah Ulama Syiah Rafidah, Sheikh Mirza Jawad Tabrizi Hangus..Semoga dijadikan Pengajaran!


Oleh: takusahrisau
4
 
Beliau adalah ulama terbilang mazhab Syiah Rafidah. Sheikh Mirza Jawad Tabrizi mempunyai ribuan pengikut dan menjadi antara ulama kegemaran ramai di Qom, Iran. Namun, akidah beliau jauh tersasar daripada akidah ahli sunnah wa jamaah. Mulutnya lancang mengutuk para sahabat antaranya adalah Saidina Umar al-Khattab ra.
Kutukan beliau ke atas sahabat Rasulullah ini ditulis dalam kitabnya, al-Syudzudz al-Jinzi Ladaa Umar bin al-Khaththab (kelainan seks pada diri Umar bin Khattab). Pelbagai fitnah dicipta oleh beliau dan kebencian beliau meluak-luak sehingga pernah terpacul daripada lidahnya berkata,
“Kalau Allah memasukkan saya ke syurga dan di sana saya dapati Umar ibn Khattab maka nescaya saya meminta kepada Allah agar saya dikeluarkan dari syurga”
SubhanaAllah, lihatlah betapa angkuhnya dajal kecil ini. Allah swt membayar segala-gala di dunia. Pada hari kematiannya, Allah swt menampakkan kekuasaan-Nya dengan menghitamkan wajah putih beliau. Tubuhnya yang kurus melidi seakan-akan hitam dibakar. Foto di bawah menceritakan segala-galanya. Allah swt menghinakan ulama ini supaya menjadi pengajaran kepada sesiapa sahaja tidak kira bermazhab Syiah mahupun Sunni agar sentiasa menghormati para sahabat dan bersangka baik kepada mereka.
 
a
 
Imej di atas dirakam semasa Sheikh Mirza Jawad Tabrizi dibaringkan di tanah perkuburan di satu kawasan di Iran. Perhatikan bagaimana pengikut mereka menulis pelbagai tulisan pada kafan imam syiah ini. Jelas juga memaparkan wajah imam ini menghitam seakan-akan terbakar sedangkan beliau memiliki wajah putih semasa hayatnya. Semoga kita dijauhkan daripada seksaan seumpama ini.
Ketika terlantar sakit
 
c
 
Ketika mengajar
 
d
 
Diarak ke tempat pengebumian
 
g 
 
h

ADVERTISEMENT
SKR

About SKR

Author Description here.. Nulla sagittis convallis. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.

Subscribe to this Blog via Email :