Tuesday, July 15, 2008

SKR

Isu yang menjadi bahan panas sepanjang minggu haluan siswa 2008/2009

Dalam meniti pelbagai onak duri yang mencabar kekuatan mental dan fizikal setiap Ajk MHS 08/09 telah membangkitkan pelbagai persoalan terutamanya yang melibatkan tenaga sokongan di universiti Teknologi Malaysia City Campus. Adakah tenaga sokongan universiti ini bekerja untuk mendapatkan aset di dunia semata-mata atau bekerjasama untuk membantu universiti menjaga kebajikan setiap ahlinya terutamanya golongan mahasiswa? Siapa yang tak kenal dengan pengawal keselamatan yang dahulunya sebagai penyelamat harta benda atau ‘hero universiti’. Sebelum ini isu ‘pak guard kayu ‘ yang telah dibincangkan oleh ana sendiri, dan bermula disinilah ana akan cuba sambungkan pengulasan terhadap penulisan yang lepas. Selepas 3 hari melalui minggu MHS kami barisan Ajk di panggil untuk di soal siasat untuk mendapatkan gelaran siapa yang mengeluarkan perkataan ‘pak guard kayu’. Kononnya perkataan tersebut telah mencabar kredibiliti terhadap semua pak guard yang berada disitu.

Sehinggalah salah seorang daripada barisan Ajk MHS di panggil untuk disoal siasat secara bersendirian di bilik ‘SB’. Beberapa jam selepas itu kami barisan Ajk mendapat berita bahawa rakan kami yang disoal siasat itu pengsan setelah diasak bertalu-talu oleh pihak berkenaan. Adakah ini tenaga sokongan terhadap universiti? Apakah tanggungjawab sebenar golongan ini di UTM City Campus? Memberi tekanan secara mental terhadap Ajk MHS yang selama ini bertugas siang dan malam dan rehatnya hanyalah makan dan minum sahaja memberikan gambaran yang kurang sihat terhadap golongan pak guard ini. Ingatlah perkara sebegini telah mengeruhkan hubungan antara dua pihak yang terlibat iaitu mahasiswa dan pengawal keselamatan UTM City Campus.

ADVERTISEMENT
SKR

About SKR

Author Description here.. Nulla sagittis convallis. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.

Subscribe to this Blog via Email :