Saturday, November 22, 2008

SKR

Isu Terkini di Gaza

a1.jpg

Semasa saya sedang menulis entri ini, angka bilangan rakyat Palestin yang gugur terkorban sudah hampir mencecah 34 orang dalam tempoh 72 jam. Semoga mereka ditempatkan bersama-sama syuhada yang lain. Israel melancarkan serangan bertali arus ke atas Gaza salah satu wilayah di Palestin. Serangan yang sudah berlangsung hampir 3 hari itu dilaksanakan serentak dengan lawatan Presiden Amerika Syarikat ke Israel. Meskipun sidang damai Annapolis baru sahaja berlalu, pakatan musuh Allah ini sekali lagi melanggar semua butiran perjanjian mereka. Tidakkah ini cukup untuk membuktikan bahawa jalan perdamaian dengan Israel adalah mustahil? Mereka memberi alasan untuk memusnahkan lokasi yang disyaki sebagai pusat operasi pengganas sedangkan semua sasaran mereka ialah warga awam dan kanak-kanak termasuk kaum tua. Bahkan serangan kali ini menggunakan senjata pemusnah seolah-olah mereka berhadapan dengan satu kekuatan musuh yang amat hebat. Semalam, mereka telah menyerang bangunan pejabat Kementerian Luar Palestin yang turut mengorbankan beberapa orang yang sedang mengadakan majlis keraian bersebelahan dengan bangunan tersebut.

Saya menyeru kepada semua muslim untuk membantu dalam apa jua cara. Rasakan penderitaan saudara kita di sana. Bayangkan sekiranya ahli keluarga kita sendiri yang terbunuh! Apakah perasaan kita ketika itu? Senyum sambil bergelak ketawa? Sudah tentu tidak. Hadiahkan doa peneguh buat semua pejuang yang sedang berdepan dengan musuh Islam itu. Semoga Allah membimbing mereka ke arah ketenangan dan aman. Doa adalah senjata muslim.

Israel isytihar penguasaan terhadap beberapa penempatan berdekatan Masjidil Aqsa

Kerajaan Israel telah mengeluarkan arahan untuk menguasai penempatan berdekatan dengan Tembok Buraq untuk dijadikan tempat ibadat mereka. Berita ini sudah cukup untuk membuatkan jiwa kita semakin tidak tenteram. Masjid lokasi Isra Mikraj kini semakin diancam bahaya. Kalaulah umat Islam masih lagi lena dibuai godaan dunia, apakah nasib al-quds nanti? Ayuh kita semua bangkit dan membela Palestin. Mulakan hari ini dengan mengikuti setiap perkembangan berita tentang Palestin. Jadikan laman web Palestin sebagai bacaan harian ketika melayari internet. Sediakan tabung di rumah masing-masing khusus untuk Palestin. Hiasilah tabung tersebut dengan kreativiti masing-masing. Salurkan duit yang terkumpul melalui badan-badan rasmi yang menjadi wakil pertubuhan kemanusiaan di Palestin seperti Aman Palestin. Bantulah! Anda mampu melakukannya.

ADVERTISEMENT
SKR

About SKR

Author Description here.. Nulla sagittis convallis. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.

Subscribe to this Blog via Email :